31 oktober 2007

Episch toernooi

Bij de digitale post trof ik vandaag een uitnodiging van de Partij van de Arbeid aan. Samen met GroenLinks en het Amsterdamse stadsdeel Zeeburg, heeft de PvdA in mijn vogelbuurt een kloof onderzocht. De kloof tussen beleid en praktijk. Ik vind het een loffelijk streven die kloof te onderzoeken, ik verstap me er al jaren in, maar de merkwaardige taal waarin de PvdA mij aanspreekt, wijst op een andere - nog nader te bestuderen - kloof. De kloof tussen gewone taal en gezwollen kromtaal. Letters uit de sociaal democratische typmachine bereiken zelden het papier in de goede volgorde. "We hoopten met dit project via een bottum-up benadering die kloof beter in beeld te krijgen. Vanuit ons episch centrum in de Indische buurt namen wij een frisse duik in het stadsdeel Zeeburg".
Een frisse duik in een episch centrum met je bottum up. Ja, dan komt die kloof wel in beeld.
Ik ga natuurlijk gewoon in op de uitnodiging. Vraag me niet waarom maar onderdeel van de bijeenkomst is een tafelvoetbaltoernooi. En daarvoor krijg je mij de deur wel uit.

Metz leest de post

Geen opmerkingen: