10 oktober 2007

weglaten

Voor het tijdperk van een 'tag zetten', graffiti dus, was het populair om bij reclame-uitingen iets toe te voegen of weg te laten zodat er een ander beeld of boodschap ontstond. Veel voorkomend waren de postergezichten die verfraaid werden met snor of anderszins. De mooiste waren ook toentertijd de kleinste toevoeging of wegkrassing. Zo zag ik eens bij de bushalte op de Middenweg een onderbord van de Bond tegen het Vloeken, waar eerder de tekst had gestaan 'God hoort u. Vloek niet'. Door het wegkrassen van twee letters stond er 'God hoort, Loek niet' . Daar kon ik in die tijd zeer om lachen.
Deze zomer vond ik in ons dorpje de beste en simpelste krasexercitie ooit door mij gezien. Bij onze toeristenhaven staat namelijk een keurig bord op een paal: Melden bij de havenmeester. Door uit de l een klein stukje te krassen stond er: Meiden bij de havenmeester.
En weer kwam ik niet bij.
freek voor humor.

Geen opmerkingen: