05 december 2008

De laatste

Vandaag ben ik weer de laatste Sinterklaas van dit seizoen. De leerlingen van de basisschool te L. wachten mij om half negen op en daarna ik ben tot twaalf uur onder de pannen. Dat klinkt eenvoudiger dan het is, maar de coördinator Sinterklaasfeest heeft een strak programma opgesteld, dat begint bij een gezamenlijke bijeenkomst in de schoolhal en daarna gaan we door met een veertig minuten durend bezoek aan elke klas tot en met groep vier. Dat vergt de nodige concentratie, inspiratie en vooral transpiratie. Dat laatste komt door die verdomde baard en pruik, die met een knellende mijter, zorgen voor pukkelige uitslag en knallende koppijn.

Ik zal blij zijn als ik om twaalf uur de fles beerenburg van de hoofdmeester in ontvangst kan nemen, om daarna thuis de acetonlijmresten van mijn gezicht te trekken.

Paracetemolletje en een tukje.



freek

Geen opmerkingen: