02 december 2008

Local History

Ik blader in een herdenkingsboekje over onze lokale woningbouwvereniging. Ik lees de notulen van een zittingsavond van het bestuur, voor huurders en andere klagers.
Ik citeer hierbij een (wat warrig) gedeelte:


Ook verschijnt dhr Th.G. op de zitting om zijn bezwaren toe te lichten op de vordering van het voormalige politiebureau dat bij hem in eigendom is. G. wil dat de aangewezen huurder S. het huurcontract tekent zoals hij het heeft opgemaakt, de huur op tijd betaalt en iemand borg er voor staat. Maar, zegt hij, gisteravond werd bij mij een courant binnen de deur gelegd waarin staat dat een zekere S. is veroordeeld wegens dieftstal. Verder is hij lid geweest van de NSB en aan het Oostfront heeft hij tegen de Russen gestreden.
Wanneeer de tij omkeert zouden de Russen eens kunnen zeggen dat ik hem heb geholpen.


Die klager, dhr Th. G., heeft een paar jaar eerder zeker geen onderduikers in huis gehad



freek

Geen opmerkingen: