10 december 2008

stapelen 61

Eerst regent en dan sneeuwt het in de eco-kathedraal. De stenen zijn steenkoud, de kleren doorweekt. maar Berend en ik zijn gevoelig voor heldendom, dus we werken door: Berend aan zijn muur en ik sleep trottoirbanden naar het depot. Om half elf komt onze geblesseerde Johan koffiedrinken. Hij detoneert in ons gezelschap met zijn chique overjas en glimmende zwarte schoenen, maar is als vanouds weer bereid om een hilarisch verhaal te vertellen. Dan gaat hij weer, met de belofte om na oud en nieuw opnieuw, maar dan in werktenu, te verschijnen. Ik houd ook vroeg op, want ik ga twee hazen bij jager B. halen. Gisteren geschoten, vanmorgen uit de jas geholpen en vanmiddag bij mij in de diepvriesla voor de kerst. Jager B. geeft mij er een stuk ganzeborst bij. 'Ook lekker', zegt hij.

'Jehovagetuigen gelieven niet aan te bellen', staat op een kaartje achter het raam naast zijn voordeur.


freek

Geen opmerkingen: