08 december 2008

Leve de natuur 47

Het was een winterse dag, zoals er nog vele mogen komen: friskoud en windstil.
We liepen langs de Zwettepoel richting Oude Noorderweg. Deze laatste is een vaarweg.
Door het kijkertje zag ik twee opmerkelijke zaken. Ten eerste zag ik op een boomstronk, net boven het wateroppervlakte van de Zwettepoel, een witte aalscholver, althans een aalscholver met een witte borst en buik, terwijl deze vogels doorgaans kachelpijpzwart zijn.
En even later in de polder achter de Goƫngarijpsterpoel zag ik een grote roomwitte zilverreiger rondstappen te midden van een grote groep brandganzen, als een soeverein tussen zijn onderdanen.
Ik vond het allebei de keren een mooi gezicht.

freek

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

Gisteren heb ik in de Grift bij Scherpenzeel ook een, of mogelijk 2 witte aalsholver(s) gezien.

Groeten,
Ton van den Heuvel.
E-mail: roetje@wanadoo.nl