19 maart 2009

Burcht

Het is maar een klein bosje en het ligt uit de route van wandelaars. Het lijkt immers alsof er geen paden zijn, alsof het bosje ondoordringbaar is, maar er loopt één verborgen paadje doorheen; een paadje met een enkele balk over de slootjes, die dit bosje doorsnijden.

Ik loop er en zie langs dit paadje overal gewroet in de grond. Tussen het eikenhakhout zie ik ook een opgeworpen heuveltje. Ik loop er naar toe, zie holtes in het heuveltje en denk; 'dat zou wel's een dassenburcht kunnen zijn' en loop weer verder. In dit bosje in Friesland een dassenburcht, lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat is iets voor Limburg en omstreken.

Maar gisteren hoorde ik van iemand dat ze een dassenburcht had ontdekt in een klein bosje terzijde van de Langwarderdyk en achter de Legemeersterdyk.
Mijn bosje en mijn burcht.

freek

Geen opmerkingen: