11 maart 2009

Overall

Ik had gistermiddag, na een ochtendje ecokathedraal, de overall van mijn overleden vader (92)aan. Die past mij als gegoten. In de overall zijn zes stukken gezet op sleetse plekken, door mijn moeder zaliger. Mijn knieën, kont en ellebogen hebben daardoor een frisse blauwe kleur, de oorspronkelijke overall is vaalblauw van het werken in de bouw. Ik moest mijn schutting repareren, een karweitje van niks. Ik ben niet handig, maar in de overall van mijn vader voel ik mij een beetje de vakman die hij was. Op één of andere manier heb ik dan meer lef om zaken constructief grondig aan te pakken.
Het resultaat is zodanig dat ik tevreden ben, terwijl ik weet dat mijn vader, ontevreden, alles weer had gesloopt en overnieuw was begonnen.
Gelukkig is hij dood.


freek

Geen opmerkingen: