30 maart 2009

Pareltje

Ik was op internet op zoek naar een songtekst en kwam terecht bij een You Tube filmpje waarin de oude bard Kris Kristofferson een liedje zingt samen met een mij onbekende zangeres uit Zimbabwe. Het lied is een aanklacht tegen de bruutheid in de wereld en het verdriet dat daar over blijft hangen. Geen lichte kost en wellicht te bombastisch en pretentieus voor een liedje van Kris. Maar het pakte anders uit. Gedoseerd en met een hortende passie werd het lied door Kris vertolkt, maar nog meer raakte ik van slag door de bijna fluisterende, schuchtere stem van de zangeres. Nog nooit heb een tekst, door zo bescheiden te zijn, zo indringend horen vertolken. 'And the circle of sadness grows with each passing day..'
Ik zat gelukkig en ontroerd achter mijn computer.

Tik in bij Google: You Tube Kris Kristofferson and Chiwoniso Maraire en luister acht minuten ademloos .


freek

Geen opmerkingen: