31 maart 2009

Vergadering

Gisteravond was de jaarlijkse vergadering van ons Plaatselijk Belang, een club waarin ik met plezier bestuurslid ben. Het was een zinvolle avond en er werden kloeke besluiten genomen. Zo werden de notulen van de vergadering van vorig jaar goedgekeurd, het jaarverslag van onze secretaris met applaus beklonken en konden vele vragen over opwippende stoeptegels, uitgedoofde lantarenpalen en wrakke openbare banken worden gesteld aan een vertegenwoordiger van de gemeente.
Daarna gingen we aan het bier, zodat ik vandaag enigszins brak in de ecokathedraal verscheen.
In de koffiepauze nam ik met mijn medebouwers de vergadering nog even door.
Johan, die al een tijdje meeloopt in Friesland, had naar aanleiding van mijn rapportage een mooi verhaal.
In de tijd van voor de opmars der doctorandussen, had de vereniging Plaatselijk Belang van zijn dorp een spreker uitgenodigd: drs. van den Berg.
De voorzitter, nog niet gewend aan deze aanstormende titulatuur, kondigde de spreker aan: 'En dan geef ik nu het woord aan dokter Andries van den Berg'.

freek

Geen opmerkingen: