04 maart 2009

Gevonden



Mijn blik wordt scherper, al had ik wel een beetje de hulp van achterbuurvrouw Els nodig, die mij tipte: in de els en/of berk achter de boerderij van Albert zitten uilen. Er heen en na wat speuren ontdekte ik negen ransuilen, die verspreid in de kruin hun roestplek hadden ingenomen. Ik was zo opgewonden, dat ik voorbijgangers, waaronder een fietser en een automobilist staande hield om ze naar dit fenomeen te laten kijken. Niemand vond dit erg en we stonden met z'n allen een poosje te kijken. De ransuilen keken naar ons; dat zag je als iemand wegging, dan draaiden hun uilenkopjes mee. Ik heb een foto genomen, waar vijf van de negen uilen op staan. En nog één met eentje. Klik wel op de foto's om ze groter te maken. Dan zie je onze gevederde vrienden het het beste.

freek

Geen opmerkingen: