29 mei 2013

Cabaret

De Partij van de Arbeid is op zoek naar de beste ideeën voor de toekomst van Europa."
Zo begint een email die ik vandaag ontving van Diederik Samsom. En ik maar denken dat ik lid ben van een partij met de beste ideeën over Europa. Althans, ideeën die ik steun, wat immers de reden is van mijn lidmaatschap. Ik hoop niet dat de PvdA plots de ideeën van de meeste stemmers gaat opnemen in het partijprogramma. Laten we de boel niet omkeren, voor je het weet heb je Rita Verdonk als lijsttrekker. Het vorige mailbericht van de PvdA was ook al verontrustend. Lees maar: "Donderdag 6 juni is er een "Townhall met Pieter Hilhorst" in het Badhuistheater aan het Boerhaaveplein 28. Pieter Hilhorst (wethouder onderwijs en financiën) vertelt over zijn plannen voor Amsterdam en beantwoordt vragen uit de zaal. Met optredens van Omar Ahaddaf, winnaar van het Leids Cabaret Festival, en muziek van Lavalu."
Een Townhall, akkoord, daar kan ik nog aan wennen en met vragen en antwoorden is niks mis maar een optreden van een winnende cabaretier met daarna muziek. Hallo... dit was toch een politieke partij?

Metz in de politieke piepzak 

Geen opmerkingen: