15 mei 2013

Stapelen 119

Gisteren bezoek in de ecokathedraal. Een dertigtal architectuurstudenten uit Aarhus (Den) had van ons gehoord en kwam op bezoek. Ik was aan de beurt om een praatje te houden. Ik had stapelaar Siebe eens over een studie  gehoord over de oorsprong van de huidige Friese bevolking. Dat zijn dus Denen volgens Siebe. Tijdens de Grote Volksverhuizing tussen 300 en 400 n.Chr zijn die hier terecht  gekomen, terwijl de oospronkelijke Friezen het hazenpad naar Engeland kozen.
Leuk, dacht ik, om met een grapje te beginnen over onze verwantschap, maar deze binnenkomer stierf in schoonheid, omdat van de dertig studenten er slechts drie Denen waren. De rest kwam all over Europe
Ik ben toen maar gauw met een serieus onderwerp begonnen: de filosofie achter ons bouwen, maar daar kom ik nooit zo goed uit!

(klik op foto voorvergroting)
schaften met Denen


freek




Geen opmerkingen: