21 september 2012

Kopen

Ik heb een schilderij gekocht, of liever gezegd een krijttekening waarin met penseel is gewerkt.
Het stond op Marktplaats en ik vond het toen ik de naam van de schilder googlede. Die schilder was lid van de Groninger stijlgroep De Ploeg en had als achternaam mijn familienaam en als voornaam  de naam die generaties in mijn familie voorkomt tot aan mijn oudste zoon. Het was een vroeg werk van de schilder; niet in de stijl waarmee hij later bekend werd.
 Ik bood, kreeg per ommegaande antwoord dat mijn bod was geaccepteerd en toog naar de Randstad.
Huidige eigenaresse had een bric à brac winkeltje en zat vroeger in de paarden,
Het kunstwerk zat in een uit elkaar hangende lijst en had enige waterschade opgelopen.
'Het staat er wel goed op', zei mijn vrouw, die het niet met mijn besluit tot aankoop eens was geweest, maar mij mijn pretje wel gunde.

freek

1 opmerking:

erica zei

Kan je ons niet een plaatje van dat kunstwerk laten zien?