25 september 2012

natuur

De singel is van de jonkheer en die geeft met een bordje aan dat hij eigenaren van loslopende honden op de bon slingert.
Bijke rent voor me uit en is als eerste bij het Sterrebos, waar ik stokken ga gooien. Ze kijkt me trillend van jachtpassie aan. Sterrebossen zijn nog van vroeger. De paden werden vanuit één punt waaiervormig aangelegd. Dat was goed voor de jacht, toen. Vanaf het Sterrebos steek ik de weg over naar het Dassenbosje; die naam heb ik maar bedacht, omdat er een dassenburcht is. Bij inspectie valt het me op dat er meer holen bij gegraven zijn. Bijke speurt feilloos de operationele pijpen van de burcht op en maakt aanstalten om een pijp uit te gaan graven. Dat mag niet want de dassen doen nu een tukje; die komen vanavond  tevoorschijn. We spoeden ons naar huis, want er hangt onweer in de lucht, dat losbarst als we thuis zijn.

freek

Geen opmerkingen: