11 september 2012

Verkiezingsdebat

In huize Metz is doorgaans weinig discussie over de televisie. Die staat uit óf ik kijk in mijn eentje naar wielrennen óf we bekijken samen een quizje.
Maar sinds kort is er herrie in de tent. Ik wil een verkiezingsdebat volgen; zij trekt dat niet.
Ik geef toe dat het mij ook moeite kost. Het bitse toontje dat Pieter Jan Hagens, Peter R. de Vries, Sywert het Zeeleeuwtje en Petra Grijzen aanslaan om de scherpe journalist te spelen, doet mij terugdeinzen. En ik moet ook zeggen dat de 45 seconden waarin politici hun hele verhaal kwijt moeten, ertoe leidt dat ik niks opsteek. Dan heb je natuurlijk ook nog dat malle gekwaak van cabaretiers er dwars tussendoor, de eeuwige roep om winnaars en verliezers en de keuze van redacties om het niet, helemaal niet, nee nóóit te hebben over de rest van de wereld en de toekomst van de aarde, zodat het alleen maar gaat over geld.
Bah.
Ik stop ermee.
Voor mij zijn de politici de winnaars van de debatten en de interviewers de verliezers.
En nu is de Vuelta nog afgelopen ook.

Metz kijkt geen televisie

1 opmerking:

sjaan steinmetz zei

uitzending gemist werkte niet op dit eiland wat ertoe geleid heeft dat ik Sywertje en co compleet vergeten was. Ik lees wat op de Volskrant online, bekijk wat politieke sites en de Australische publieke omroep toont 's avonds een quiz of een Footy wedstrijd. Wat een rust, zo'n leven overzee.