03 juni 2013

Risk

Na de PvdA, met zijn oproepen om mee te werken aan de verkiezing van de "Amsterdamse Politicus van het Jaar", is GroenLinks nu ook bekeerd tot dit slappe aftreksel van het Songfestival. Een kandidate, die ik op zich heel sympathiek vind, mailt mij met enige gêne (wat klopt met die sympathie).
Natuurlijk zijn dergelijke verkiezingen enigszins dubieus, maar ik merk dat ik nu eigenlijk ook echt wil winnen!! Stemmen kan op de site van het Parool: http://www.parool.nl . Stemming sluit op 4 juni. Ik deel de nominatie met 2 andere stadsdeelbestuurders. Er zijn in totaal drie categorieën politici (ook gemeenteraadsleden en leden van B&W). Help mij winnen zodat het signaal wordt afgegeven dat heel veel mensen helemaal niet zitten te wachten op voortdurend kibbelende en ijdele politici, maar gewoon willen dat hun stad(sdeel) goed bestuurd wordt!
Ik heb met haar te doen. Ze is inderdaad niet ijdel en ze kibbelt alleen met haar man en eerlijk gezegd vind ik het wel jofel dat ze winnen wil. Als ik met kleine kinderen een spelletje doe, betrap ik me erop dat ik - enigszins dubieus - ze wil verpletteren en dat dan ook doe. Maakt me niet uit dat ze gaan huilen, moet je maar geen wedstrijdje willen doen. Maar ook denk ik dan: niet meer doen, eigen niveau zoeken. Dat zouden de lokale politici ook moeten doen. Nee zeggen tegen Het Parool met zijn malle uitverkiezingen van me-dit en me-dat van het jaar. Politici moeten alleen meedoen aan echte verkiezingen. En kranten moeten geen spelletjes organiseren maar rapporteren wat er gebeurt in de wereld. Dat gedoe met winnaars en verliezers hoort thuis bij hardloopwedstrijden en Risk.

Metz in de politieke piepzak

Geen opmerkingen: