03 december 2007

Dagboek uit een wachtwijk (6) - nog meer coaches

...de Volkskrant, zaterdag 1 december...

Ik noem hem voor het gemak maar even de acht-tot-acht-coach. Elke acht-tot-acht-coach maakt elke dag acht jongeren zó moe dat ze 's avonds om acht uur in slaap vallen. Da's mooi bedacht. In werkelijkheid valt die coach dan in slaap.
Maar wie weet (geef het een kans!) wordt het in de hele stad ingevoerd. In dat geval wil ik alvast mijn 19-jarige zoon opgeven. Hij woont in De Pijp, hoort niet tot een harde kern en vindt elke dag tijdig opstaan voor zijn werk verdomd moeilijk. Wanneer voortaan zo'n coach hem om acht uur wakker maakt, is dat helemaal niet verkeerd.

Metz leest de krant

P.S.(1) Ik ben benieuwd welke coach de overheid morgen aanbeveelt. Many chiefs, no indians.

P.S.(2) Jeugdcoaches moet je zeggen, las ik vandaag in Het Parool. Niet acht-tot-acht-coaches. Die komen dus nog...

Geen opmerkingen: