06 december 2007

Optreden

Gisteren was ik weer Sinterklaas z'n plaatsvervanger op aarde en wel op de basisschool in ons dorp. Nederland moet het op 5 december van zijn futtende oude knarren hebben want ook collega stenenstapelaar en pensionada Johan, nam drie peuterspeelzalen voor zijn rekening en zo ken ik nog wel wat leeftijdsgenoten, die om twaalf uur, na gedane arbeid, met knappende koppijn en ruikend naar aceton als waren zij lijmsnuivers, de tabberd afwerpen. Het is dan weer gebeurd voor een jaar. Als gimmick had ik dit jaar twee, in de Andes gebreide, vingerpopjes (fair trade) meegenomen, die Sinterklaas en Zwarte Piet voorstelden. Ik deed een klein poppenspelletje met de hoofdpiet waarin vingerpop Sinterklaas aan vingerpop Zwarte Piet tenslotte vroeg of hij Zwarte Piet een kusje mocht geven. Een meisje in de kring sloeg verbijsterd haar handen voor de ogen en riep: 'Niet doen dat mag ik niet zien van heit en mem...' Toen had Sinterklaas even geen tekst.
freek

Geen opmerkingen: