11 maart 2008

Uitje

MIjn oud-werkgever had mij en andere pensionado's uitgenodigd voor een bijeenkomst, waarin de huidige ontwikkelingen van het bedrijf zouden worden geschetst. Dit leek mij een passend en definitief afscheid van mijn vroegere werk, dus ik toog naar Amsterdam. In een zaaltje met 25 andere krasse knarren gaf de leiding van het bedrijf een helder overzicht van de stand van zaken. We konden dus aan het bier. Toen vroeg de adjunct-directeur of er nog vragen waren en dat had hij niet moeten doen. Een oud-directeur, die en marge meldde dat hij de grootvader van de nieuwe (vrouwelijke) directeur had kunnen zijn, vatte het gebodene bulderend samen en constateerde dat er niks nieuws onder de zon was. Een ex-psycholoog die en passant meldde dat zijn zoon de vroegere baas was geweest van de nieuwe directeur, beklom zijn stokpaardje over allochtonen en vermeldde dat hij nog steeds 'gedragswetenschapper' was. Een mij onbekende ex-collega moest melden dat in zijn tijd professionals nog professionals waren en geen uitvoerders van uitgeschreven protocollen en twee vroegere vrouwelijke collega's kloegen over gebrek aan creativiteit, nestwarmte, samenhang en nog wat vrouwelijke onderwerpen, die ik vergeten ben. Drie kwartier te laat gingen we dan aan het bier. Ik heb één zuinig glaasje genomen en ben het pand uitgevlucht, naar de trein. In Amersfoort miste ik de aansluiting, dus kocht ik een sandwich uit de koeling en om tien uur 's avonds stapte ik rillend mijn huis binnen. Het was guur geweest in Amsterdam, en ik had twee aansluitingen gemist.
freek

1 opmerking:

Unknown zei

Whoehahahahaaaa.......heerlijk! Hier op de zolder van het voormalig Burgerziekenhuis te Amsterdam, in wat nu nog steeds het stadsdeelkantoor is, liggen drie beleidsadviseurs gierend van het lachen plat onder tafel.
Misschien moeten al die oud-collega's ook eens een weblog beginnen? ;-)