31 maart 2008

Duffe studenten

...Het Parool, woensdag 26 maart...


Omdat de jongens van de overbuurman op de hoek van de straat staan te roken en te beppen, woon ik nu in een gemeentelijk hoofdpijndossier. Het staat in de krant dus het zal wel zo wezen. Laat ik me er maar bij neerleggen: deze dokter er van overtuigen dat je géén hoofdpijn hebt, is onbegonnen werk. Ja, het is me dus wat met de jeugd van tegenwoordig. Maar de redding is nabij. Binnenkort sjokken enkele rechtenstudenten de buurt in - een beetje moe van het kijken naar donkere viaducten en het bereiken van onbereikbare vrouwen - om zich op mijn buurjongens te storten. Ben benieuwd hoe snel ze, scheur in de broek, bril aan diggelen, weer naar hun viaducten terughollen. Het is allemaal een idee van Erik Gerritsen, de vroegere gemeentesecretaris, die zichzelf op kosten van de gemeente heeft benoemd tot kennisambassadeur, waarbij hij het briefpapier van de Universiteit van Amsterdam mag gebruiken. Weten ze op de Alma Mater eigenlijk wel dat ze met die Gerritsen een anti-wetenschapper in huis hebben gehaald? Iemand die - hij heeft op zijn best een natte vinger omhoog gestoken - van te vóren roept dat hij het juiste recept heeft, in plaats van dat achteraf, met overlegging van bewijzen, te verkondigen?


Metz leest de krant

Geen opmerkingen: