03 oktober 2012

Willemijn Holleeder

Dat het programma College Tour Willem Holleeder als professor in geweld en afpersing op een zetel plaatst, nou ja, toe maar. Je kan je wel druk blijven maken.
Mij viel vandaag vooral de mening op van Willemijn Veenhoven over deze kwestie in De Wereld Draait Door. Veenhoven werkt bij Radio 1 en viel me afgelopen zomer al op bij het dagelijkse radioprogramma Sportzomer. Ze draaide mee in een interzuilaire carrousel van presentatoren. Ik meen dat ze elke dag met Thijs van den Brink samen een paar uur de gang van zaken in de wereld moest bespreken. Dat viel haar en mij niet mee. Zodra een gast sprak over bijvoorbeeld werkloosheid, kernenergie of handelsbelemmeringen had Veenhoven een probleem. Ze snapte er niets van. Dat loste ze dan op door een gansenstemmetje op te zetten. Oei wat moeilijk, kunnen we het niet over backpackers en sex hebben?  Of ze vervrouwde zich en stelde een vervolgvraag die direct bleef steken in het natte zand. De beleefde gast wilde het best nog een keer uitleggen maar ik kromp plaatsvervangend ineen.
Vandaag had ze wel verstand van zaken. De journalist die Holleeder niet als gast wil ontvangen, zal ze nimmer geloven. "At the end wil iedereen Holleeder".
Ik niet.
En ik zie uit naar journalisten die Holleeder niet willen.

Metz kijkt televisie

Geen opmerkingen: