17 november 2012

Unattended children

Die ochtend had ik koffie gedronken in Coffee Bru (nieuw!) op het Beukenplein. Deskundigen beweren dat hier de beste koffie van Amsterdam wordt geschonken. Dat stond in de krant. En de krant had gelijk: perfecte koffie. Jammer alleen dat een stuk of tien jonge moeders met kinderen in de voorschoolse fase dezelfde krant hadden gelezen. De smalle zaak is vergeven van de peuters die doen wat peuters willen: op niks af heen en weer rennen.
Hampe (oud!) is een muziekwinkel op het Spui. Ooit kocht ik er een gitaar voor mezelf (nooit iets mee gedaan), later een trompet voor mijn vriendin (dat oogde heel stoer maar het oor wil ook wat), weer later een basgitaar voor mijn dochter (die ze met winst doorverkocht aan een nichtje) en diverse mondharmonica's, een gitaarklem en gitaarsnaren voor mijn zoon (eindelijk een goede investering, met een knipoog naar mijn oude gitaar).
Die middag bezocht ik Hampe weer eens, op zoek naar een bepaald muziekboek. Dat boek vond ik niet maar achter de toonbank las ik wel de spreuk die ik zelf had willen verzinnen: "Unattended children will be sold as slaves".

Metz in de stad

Geen opmerkingen: