27 augustus 2012

meester Jan

Afgelopen vrijdag gingen we voor, voorlopig, de laatste keer met kleinkinderen het water op. Haarlem en de school wachten weer. Hoofdmeester Jan van die school heb ik in Amsterdam nog op cursus gehad, dus dat schept een band. Ik ben trouwens een bewonderaar van hoofdmeester Jan. Het slotstuk van de cursus die ik aan meester Jan gaf, was een buitenlandse studiereis, bekostigd uit een potje van de EU. Met Jan e.a. was ik in Stockholm en na een studievolle dag werd Jan onrustig. Na het gezamenlijk diner, peerde hij 'm met een maat en verdween in nachtelijk Stockholm, om tegen de ochtend in het hotel terug te keren. Ik had mij voorgenomen om, indien Jan ook maar één moment zijn aandacht zou verslappen bij de studiemomenten overdag, dat ik 'm dan z'n vet zou geven. Maar nee, Jan is vijf nachten op stap geweest; was de eerste die 'goede morgen' jodelde en had altijd wel een vraag voor een inleider, even verderop in de dag.
Aan zo'n vitale man vertrouw ik mijn kleinkinderen graag toe!
freek

1 opmerking:

erica zei

Beetje ADHD?