02 februari 2009

Overpeinzing op de zondagochtend 4

Het is toch vreemd, dacht ik, dat ik na veertig jaar weer langs de paden van mijn jeugd loop. Het dorp waar ik de meeste boodschappen scoor, ligt 6 km van ons dorp, maar dat boodschappendorp is wel het dorp waar ik geboren ben en opgegroeid.
Mijn geboortehuis is nu een werelwinkel, waar ik wel 's een verantwoord cadeautje koop. Het huis daarnaast, was het huis waar mijn ouders later gingen wonen, is nu de Urker Vishal en als ik een bakje kibbeling haal (zonder saus, graag) zie ik mijn zoon in de box staan, waar nu de koelvitrine staat.
Verder is er veel dood hier, van wat ik vroeger kende, maar soms kom ik iemand tegen en dan blijf ik staan en hij of zij ook en dan zeggen we vaak tegelijk: 'Verrek,.... da's een tijd geleden'.

freek

Geen opmerkingen: