20 februari 2009

Reclame

Ik tufte langs 's heeren wegen in Friesland en viel met de autoradio in het reclameblok voor het nieuws van onze provinciale zender. Het blokje werd volgeschetterd door Poiesz Supermarkten, een prijsvechter in deze regio. Ik liet de woordenvloed gedachtenloos over mij heen komen,. maar plotseling veerde ik op: 'Nee, heb ik het goed verstaan... , werd dat echt gezegd..., ik zal me wel vergissen...'
Ik besloot om de volgende keer op te letten, en het lot wilde dat ik drie uur later weer het reclameblokje trof. Ik luisterde scherp, en ik had mij niet vergist.
Luid en duidelijk kwam uit de luidspreker:
Vier Masturberenburg voor €....
's Avonds gooide Poiesz zijn weekaanbiedingen door onze brievenbus en daar stond het, maar net even anders:

Viermaster

Beerenburg

voor €...

freek

Geen opmerkingen: