29 april 2013

dinsdag

Dinsdag ga ik stenen stapelen in de ecokathdraal en niet kijken. Dat komt door het surplus aan voorlichting en reclame dat via extra krantenkaterns, televisie interviews en reclame acties van grootgrutters en andere verdieners over mij wordt uitgestort. Deze oranje brainwash heeft het tegendeel bij mij bewerkstelligd: ik ben allergisch geworden voor de koning en zijn gade, voor wie ik in het verleden een welwillende onverschilligheid  had opgebouwd. Maar het publicitair geweld heeft mij geïrriteerd en ik heb me als (laf) protest aangemeld bij het Nieuw Republikeins  Genootschap.
Plotseling ben ik het zat, die rites uit de oude doos, die vroeger en nu tot doel hadden en hebben om het volk te imponeren.
Ik ga dus stenen stapelen, maar niet gooien.

freek

Geen opmerkingen: