09 april 2013

Mart (voorlopig slot)

Mijn prachtblad (sinds 1752)  plukt wat zinnen uit het AD, waarin Mart Smeets wordt geïnterviewd.
Houd u vast!
Mart jankt, dat sinds de biecht van Boogerd zijn hele wereldbeeld is veranderd.
'Hij heeft mij jaren in het gezicht voorgelogen.'
Of hij nog naar wielrennen kan kijken zonder aan doping te denken?
'Ik kan niet meer leven zonder aan doping te denken.
Toch doet hij deze zomer weer 'De Avondetappe', tijdens de Tour de France, maar,...
'Veel van de gesprekken zullen gaan over liegen, bedriegen en vals spelen. Je kunt je ogen niet sluiten voor wat er is gebeurd.

Op 26 juli 2007 schreef ik op deze blog over een interview dat Mart hield met de renner Jans Koerts, die zei dat iedereen in het peleton doopte: 'Je rijdt clean als je niet gesnapt wordt door de dopingcontrole.' Mart vroeg toen waarom hij dat nooit eerder had verteld.
'Omdat jullie het me nooit hebben gevraagd' , zei Koerts in 2007 tegen Mart.
En deze gebraden haan, hypocriet en kletsmajoor gaat het tijdens de komende Tour de France hebben over, liegen, bedriegen en vals spelen.
Met de ogen dicht!

freek


Geen opmerkingen: