22 april 2013

haar

Mijn club deed dit weekend de Amsterdamse 'Danny de Munck-bluf ' even in elkaar zakken door in de opgefokte Arena, Ajax op 1 -1 te houden, maar dat terzijde. Ik wilde het hebben over een Ajaxspeler:Lasse Schöne.

Lasse kwam als jongetje uit Denemarken bij mijn club om betaald te voetballen. Woonde in gastgezin in Luinjeberd, waarmee hij nog steeds warme oom en tante contacten heeft. Speelde een jaar of vier bij mijn club en werd toen weggestuurd. 'Hij mag gaan en staan waar hij wil', zei de toenmalige voorzitter Riemer en uit deze exitwoorden sprak geen waardering, maar een veroordeling.
 Lasse liet zich niet kisten en kwam na omzwervingen bij Ajax terecht en speelt daar de ene gewonnen wedstrijd na de andere. In ons prachtblad (sinds 1752) liet hij zich ontvallen:'Ik had lang haar en dat paste toen niet bij de club. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik door mijn kapsel niet geslaagd ben bij de club'.
Ik kan me dat wel voorstellen, Lasse, sterker nog, ik weet uit betrouwbare bron dat Riemer je kapsel maar niks vond, dus het was knippen of vertrekken.
Je vertrok.
En mijn club behield haar frisse plattelandsimago. 
Om je nu nog voor te schamen!

freek

Geen opmerkingen: