17 januari 2008

Adieu Afonzo Alves

Op 3 augustus 2007 meldde ik hier, dat ik aan de vriendin van A. Alves kon zien dat hij niet lang bij sc Heerenveen zou blijven. Deze vrouw verdient een mondainere wereld dan de wijde ruimte van Friesland en die ene winkelstraat (de Dracht) in Heerenveen, was toen mijn opinie. Ik heb met mijn stukje wel wat losgewoeld bij Alves en zijn partner, want sindsdien zijn ze koortsachtig op zoek gegaan naar nieuwe vergezichten. Alhoewel Scheringa graag Alkmaar als het centrum van de wereld ziet, had Afonzo bij de ondertekening van zijn contract aldaar meteen in de gaten dat Alkmaar net zo winderig is als Heerenveen en dat glamour een 'ver-van-mijn-bed-show' is voor Noordhollanders boven het IJ. En omdat Afonzo gewend is om zijn eigen gang te gaan, trok hij verder, kwam in Engeland terecht en liet twee profclubs in Nederland ruziƫnd achter. Inmiddels is mevrouw Alves al wezen shoppen in Middlesbrough. Dat viel tegen, dus zal het wel Tottenham Hotspur worden. London here we come!
freek

Geen opmerkingen: