16 januari 2008

Lodewijk Asscher is goed

"In de jaarlijkse AT5 enquête ‘Macht in de Stopera’ ben ik uitverkozen tot wethouder van het jaar 2007. Ondanks alle terechte relativeringen over lijstjes en dit soort verkiezingen vind ik het hartstikke leuk! En ook de familie was reuze trots. Maar je blijft alleen goed door kritisch tegenover jezelf te zijn en steeds te kijken waar het beter kan. Daarom nodig ik alle lezers uit om hun kritiek naar mij op te sturen. Scherp, eerlijk, direct graag…"

...tekst en foto uit een email van de PvdA Amsterdam, vandaag...

Opvallend hoe Asscher eerst rept over "alle terechte relativeringen" van het lijstje en vervolgens als nummer één van dat lijstje tevreden constateert dat hij goed is. "Maar je blijft alleen goed..." enzovoorts.
'Mag er een raampje open? Het ruikt hier naar eigendunk', zegt mijn moeder bij zulke gelegenheden. Mijn moeder is graag scherp, eerlijk en direct.

Metz leest de post

Geen opmerkingen: