10 januari 2008

spannende dagen

Het zijn weer spannende dagen voor mijn voetbalcluppie. Afonso Alves mag voorlopig in Brazilíë blijven, omdat men niet weet, wat men met hem moet op dit moment. Gertjan Verbeek hoeft na de zomer niet meer terug te komen vanwege zijn goede prestaties en er is nog steeds geen voorzitter, sinds de vorige plotseling wegbleef om nooit meer z'n gezicht hier te laten zien. Sinds ik via m'n maat G. de toegang heb tot het 'spelershome', de mixzone voor spelers, patsers en ander volk en daar bivakkeer voor en na een wedstrijd, kom ik de hoofdrolspelers in deze ontwikkelingen regelmatig tegen. De mores hier is, dat je net doet of het heel gewoon is dat je b.v. naast Afonso Alves staat die Brazilië mobiel aan de lijn heeft; dat je langs die spelersmakelaar kijkt, met die foute jas en dito haar, die probeert aan te pappen met een speler. Dat je doet alsof de trainer niet bestaat, die een tafeltje verderop voor zich uit zit te kijken. Tenminste, ik heb moeite met 'gewoon' doen, ik kijk maar een beetje neutraal. Maar nu bespeur ik bij mezelf een drang om op Gertjan Verbeek toe te stappen en te zeggen: 'Mijnheer Verbeek, u kent mij niet, maar ik vind het een schande dat u niet duidelijk wordt gemaakt waarom uw contract niet verlengd wordt. Dat heeft u verdiend na jaren trouwe dienst als trainer en assistent. Het is onsmakelijk dat u wordt afgeserveerd met de zalvende managementopmerking dat u niet past in de toekomstvisie van de club, terwijl men daar aan toevoegt dat men op die visie niet verder wil ingaan.'
Misschien zeg ik dat wel tegen u, mijnheer Verbeek, voor we aftrappen tegen AZ.
freek

freek

Geen opmerkingen: