01 november 2007

Goedemorgen de mantelzorger (50) - roerende woonvoorziening

...klik op de brief voor een groter beeld...

- "Maar ik WIL helemaal geen geld. Ik wil dat ze die deur maken. KLAAR. Ook voor de buurvrouw van 83. Die krijgt hem met twee handen nauwelijks open. Het is toch godgeklaagd dat ik daar een formulier voor in moet vullen."
Bozer en bozer wordt buurvrouw De Vries. Allemaal de schuld van een brief van de Amsterdamse Dienst Zorg en Samenleven.
- "Wee Em Oo, Cee Ie Zet, wat is dat in vredesnaam? Eens, oneens, niet aangekruist, wel aangekruist, ik snap er niks van".
De buurvrouw, zoveel is duidelijk, draait zich helemaal vast in de brief. Zou het meegezonden formulier uitkomst bieden? "Voor onderstaande product(en) in het kader van de Wmo is door het CIZ als volgt aan de gemeente geadviseerd: woonruimte aanpassing - positief - eens - oneens".
Dat is voor de elektronische deuropener, gok ik haar gerust. Daar was namelijk een mevrouw voor op bezoek geweest. Om de buurvrouw op haar gemak te brengen, vullen we samen het formulier in. Dat gaat goed tot het blanco hokje bovenaan de achterzijde: "Aankruisen wanneer u een woonruimteaanpassing of een roerende woonvoorziening > € 1525 in de vorm van een persoonsgebonden budget (pgb) wilt ontvangen. - 0 - Ik heb ervoor gekozen de woonruimteaanpassing / roerende woonvoorziening als pgb te ontvangen. Een financiĆ«le vergoeding moet worden overgemaakt op bank/girorekening: ..."
- "Maar ik WIL geen geld..."

Metz de mantelzorger

Geen opmerkingen: