08 november 2007

verloren voorwerpen 4

Mijn vrouw, die ook metzkijktrond leest, om wat op de hoogte te blijven, sprak mij aan over verloren voorwerpen 3. Het ging om mijn ontdekking van verloren voorwerp p.f., per felicitatie. Zij meldde mij dat haar ouders naast het door mij genoemde kaartje, ook een tweede kaartje in omloop hadden, waarbij de naam en de afkorting p.c. stond vermeld: per condoleance. Ook wist zij te melden dat er kaartjes bestonden waarop alleen de naam stond en waarop, naar gelang van de omstandigheid, p.f. of p,c, werd geschreven. Ik dank mijn vrouw voor haar attentheid en voeg p.c. toe aan de verloren voorwerpen.
Uit de reactie van anoniem op verloren voorwerpen 3 blijkt dat ook anoniem, p.c. weer heeft gevonden. Bij a. thuis werd het kaartje ook gestuurd in situaties waarbij ze verplicht waren te reageren. Bij nabije dierbaren stuurde men er een brief bij of ging men naar de begrafenis, zonder bloemen, voegt anoniem er aan toe.
Ook een verloren voorwep weer teruggevonden? Mail metz!
freek

Geen opmerkingen: