18 november 2007

wuiven


Nadat Wij eerst door de NPS door Kampen zijn gejaagd, varen we nu rustig over het meer naar de haven van mijn dorp. Het schip, omgedoopt in Sint Nicolaas, was vroeger een directieschip van Rijkswaterstaat en heeft de Wieringermeer nog mee helpen droogmaken, aldus de trotse eigenaar en schipper. Bij de haven staat onze burgemeester en en kluit kinderen met ouders. Omdat ik een lage rugpijn heb, hoef ik me niet zo in te spannen om de motoriek van een Sint te imiteren. De burgemeester heet mij welkom met een kindvriendelijk praatje. Ik zeg in antwoord, dat ik niet voor burgemeesters kom, maar voor kinderen. De burgemeester heeft daarvoor alle begrip. Met de landouwer van Hans maken we een rondje om de kerk. Ik geef een stoute kus op de hand van Rika. Nog even kinderen toespreken in de feestzaal, omkleden en dan een neut.
freek

Geen opmerkingen: