17 november 2007

leve de natuur 22

Ik liep langs het polderdijkje naar de Koevorde, het ondiepe meertje op twee kilometer gaan van ons dorp. Op het meertje dobberden honderden zwartwitte Kuifeenden, die spattend op de vlucht sloegen, toen ik op het vissteigertje naar ze stond te kijken.
Toen mijn vrouw en ik hier kwamen wonen hebben we, alvorens naar de notaris te gaan, dit meertje ook bezocht. Op hetzelfde polderdijkje probeerden toen twee reeën uit stand over een gazen afrastering te springen, hetgeen niet lukte; het gaas wierp hen steeds verend terug. Mijn vrouw en ik trokken ons een tiental meters terug om de paniek bij de dieren te dempen. Toen lukte het hen wel, het obstakel te overwinnen en ze verdwenen in het landriet. Dat is nu vier jaar geleden. Sindsdien nooit meer reeën gezien op deze plek.
freek

Geen opmerkingen: