21 december 2012

De logica van Kees Boonman

€ 500.000,- schijnt Matthijs van Nieuwkerk te verdienen bij de VARA. Daar kunnen we van alles van vinden, en dat doe ik, maar nu wil ik het over iemand anders hebben. Over Kees Boonman, die als politiek verslaggever werkt bij de TROS, meen ik. Hij vindt dat bestuurders van woningbouwverenigingen en zorginstellingen veel te veel geld verdienen en dat vind ik ook maar daar wil ik het nu niet over hebben. Nu wil ik het over huichel hebben. Daar moest ik namelijk aan denken toen ik Kees Boonman op de radio hoorde zeggen dat het niet erg is dat Matthijs van Nieuwkerk veel geld verdient. Dat is acceptabel "omdat hij er erg hard voor moet werken".
In de logica van Kees Boonman tweeëneenhalf keer zo hard als iemand die de balkenendenorm verdient en vijftien keer zo hard als iemand met een modaal inkomen. Zo'n Jan Modaal is eigenlijk maar een lijntrekker. De grootste niksnutten zijn in de logica van Kees Boonman mensen met een bijstandsuitkering, die vreten veertig keer zo weinig uit als Matthijs van Nieuwkerk.

Metz luistert radio

Geen opmerkingen: