17 december 2012

Verjaardag

Gisteren vierde men dat ik zeventig ben geworden. Dat is pas volgende week, maar de zondag is zo'n geschikte dag om dat te vieren. We hadden twee zonen, twee schoondochters en vier kleinkinderen om ons heen verzameld en het was echt genoeglijk. Van de zonen kreeg ik mooie boeken en van mijn vrouw een hoed. Zelf gaf ik een boekje terug aan een ieder. Ik had namelijk alle oude fotomapjes uit een schoenendoos gevist en uit elk mapje één foto met minstens een scheve horizon gezocht en daar een verhaaltje bij geschreven. Het waren 53 mapjes voordat het digitale tijdperk intrad en daaruit blijkt dat we geen verwoede fotografen zijn, want dat is ruim één mapje per jaar. Het blijkt trouwens ook uit het feit dat we op de dag een groepsfoto wilden maken en dat vergeten zijn.

freek

2 opmerkingen:

erica zei

Alsnog gefeliciteerd. Ik werd vorig jaar 80 (!) en had met een bevriende fotograaf geregeld dat hij de groepsfoto zou maken, dus dat kon niet vergeten worden. Het is een prachtfoto geworden. En het feest was groots.

Wiel zei

Freek, van harte gefeliciteerd met je verjaardag;-) Ik hoop dat je nog veel amusante maar vooral tot nadenken stemmende stukjes zult schrijven. Groeten uit het zuiden,
Wiel