20 december 2012

Goede doelen

De bakker stopte het kerstbrood in een tas en wees me op het smakelijke taartje naast de kassa. "Eentje erbij doen? Kost maar 5 euro waarvan 1 euro naar Serieus Request gaat".
Bij het betreden van de bakkerswinkel had ik dat mooie gebakje gezien en direct besloten het niet aan te schaffen. Daar kan dat taartje niks aan doen. Het is het publieke vlaggen met goede doelen wat me tegenstaat. Voor tegen kanker een snor laten staan. Voor tegen aids een armbandje dragen. Voor tegen kindersterfte een taartje eten. Voor tegen alweer kanker een berg op fietsen; ik knijs dat niet. Mag het ook in stilte? Een girootje uitschrijven voor Unicef, Rode Kruis of KWF? Een berg op fietsen zonder bijbedoelingen? En mag ik dan passen bij het publieke vertoon?
"Nee, dank u".

Metz geeft niet

PS Wist u dat twee keer schieten met de patriotraket (vanaf eind januari te zien in Turkije) net zoveel kost als dat hele Serieus Request afgelopen jaar opleverde?
Boem... Boem... negen miljoen.

1 opmerking:

erica zei

Nee, dat wist ik niet, maar ik was er toch al tegen.